Regulamin
Regulamin sklepu internetowego Phamily.pl
obowiązuje od 6.10.2025r.
1. DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1.1. KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, a która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży.
1.2. KONSUMENT – osoba fizyczna, dla której zawarcie Umowy sprzedaży nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
1.3 KONTO - unikalna dla każdego użytkownika podstrona Sklepu w ramach której gromadzone są m.in. informacje o składanych przez Klienta Zamówieniach. Ze Sklepu można korzystać zarówno mając Konto, jak i nie mając Konta. Założenie Konta odbywa się poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza rejestracji dostępnego na stronie Sklepu
1.4. PRODUKT – suplement diety, wyrób medyczny oraz pozostałe produkty dostępne w Sklepie internetowym i będące przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.5. SKLEP INTERNETOWY (SKLEP) – serwis internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem www.phamily.pl, za pośrednictwem którego Klient może zawrzeć Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.6. SPRZEDAWCA – Medezin sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, ul. Zbąszyńska 3, 91-342 Łódź, wpisana do rejestru przedsiębiorców Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 000039753, NIP: 9471979904, Wysokość kapitału zakładowego: 50 000,00 PLN, BDO: 000097333
1.7. UMOWA SPRZEDAŻY (UMOWA) – umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu Kodeksu cywilnego zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
1.8. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną na rzecz użytkownika w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na stronie Sklepu internetowego.
1.9 ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu i określające istotne jej warunki.
1.8. KOD RABATOWY - elektroniczny kod rabatowy w postaci kodu alfanumerycznego, uprawniający Klienta do uzyskania rabatu, (w postaci zniżki procentowej lub kwotowej) od wartości Zamówienia (bez kosztów przesyłki);
1.9. OPINIE – opinie o Produktach oraz inne treści przygotowane przez Klientów, zamieszczane w Sklepie.
1.10. DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 29 października 2022 r., w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2.1. Regulamin określa zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego.
2.2. Sklep Internetowy prowadzony jest przez Sprzedawcę. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej: phamily@medezin.pl
- numeru telefonu: 885 566 920 (godziny pracy: 8:00 – 16:00)
- adres korespondencyjny: Medezin sp z o. o. Sklep internetowy Phamily.pl, 91-342 Łódź, ul. Zbąszyńska 3.
2.3. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania oferowanych Produktów oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików Cookies,
2.4. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
2.5. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania w związku z korzystaniem ze Sklepu jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.
2.6. Sprzedawca jest odpowiedzialny za zgodność dostarczonego Klientowi Produktu z Umową Sprzedaży.
2.7 Produkty dostępne w Sklepie będące:
• suplementami diety - są środkami spożywczymi, których celem jest uzupełnienie normalnej diety, będące skoncentrowanym źródłem witamin lub składników mineralnych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy lub inny fizjologiczny, pojedynczych lub złożonych, z wyłączeniem produktów posiadających właściwości produktu leczniczego w rozumieniu przepisów prawa farmaceutycznego. Suplementy diety wprowadzane do obrotu w Polsce muszą być zgłoszone do Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS). Zgłoszenie to jest obowiązkowe i odbywa się poprzez internetowy system powiadomień GIS. Rejestr GIS dostępny jest poprzez stronę https://sanepid.gov.pl/,
• wyrobami medycznymi – są produktami stosowany u ludzi w celach medycznych (diagnozowanie, zapobieganie, monitorowanie, leczenie lub łagodzenie chorób), których główne działanie wynika z właściwości fizycznych, mechanicznych lub technicznych, a nie jest osiągane środkami farmakologicznymi, immunologicznymi ani metabolicznymi.
2.7. Sprzedawca będzie kontaktował się z Klientem na adres e-mail Klienta podany podczas składania Zamówienia.
2.8. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta, który założył Konto Klienta, usługę elektroniczną polegającą na prowadzeniu konta.
3. ZAKŁADANIE I OBSŁUGA KONTA KLIENTA
3.1. Składanie zamówień na Produkty jest możliwe po założeniu konta Klienta dostępnego w panelu Klienta na stronie Sklepu albo bez zakładania konta Klienta przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
3.2 W celu założenia konta Klienta w Sklepie należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie Sklepu pod adresem: https://www.phamily.pl/rejestracja.html. Proces rejestracji zostaje zakończony w ten sposób, że użytkownik otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail link aktywujący Konto, z którego powinien skorzystać celem zakończenia rejestracji. Założenie i utrzymywanie konta Klienta jest bezpłatne.
3.3. Logowanie się do konta Klienta odbywa się poprzez podanie loginu i hasła wskazanych w formularzu rejestracyjnym.
3.4. Klient może w każdej chwili zmienić swoje dane osobowe lub usunąć Konto Klienta. Wszelkie modyfikacje danych można wykonać po zalogowaniu się na konto Klienta na stronie Sklepu internetowego.
3.5. Klient może zalogować się do konta Klienta również poprzez konto w serwisie społecznościowym Google. Połączenie konta Klienta na Portalu z kontem w serwisie społecznościowym może zostać w dowolnym momencie dezaktywowane przez Klienta poprzez zmianę ustawień konta w połączonym serwisie społecznościowym.
3.6. Konto zarejestrowane w serwisie społecznościowym jest prowadzone przez ten serwis społecznościowy i jego użytkowanie określa odpowiedni regulamin tego serwisu. Sprzedawca nie ma wpływu na zawartość, regulamin czy treści publikowane z użyciem konta serwisu społecznościowego.
3.7. Dane wymagane do utworzenia Konta na stronie Sklepu za pomocą serwisu społecznościowego obejmują wyłącznie imię, nazwisko i adres e-mail, które są podane na koncie użytkownika serwisu.
3.8 Regulamin określa zasady korzystania przez Klienta ze Sklepu, w ramach którego Sprzedawca świadczy następujące usługi elektroniczne na rzecz Klienta:
(i) prowadzi Konto Klienta;
(ii) udostępnia w ramach formularze służące składaniu Zamówień i zawieraniu Umowy Sprzedaży;
(iii) udostępnia formularz służący zadaniu pytania ekspertowi.
Prowadzenie Konta Klienta i udostępnianie interaktywnych formularzy do składania Zamówień jest Usługą elektroniczną świadczoną przez Sprzedawcę na stronie Sklepu. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej zostaje zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą w momencie dokonania rejestracji i jest zawierana na czas nieoznaczony.
3.9 Klient może w każdej chwili usunąć Konto Klienta, co jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta. Klient może również wypowiedzieć tę umowę w każdym czasie i bez wskazania przyczyn, z zachowaniem 7–dniowego terminu wypowiedzenia, kontaktując się ze Sprzedawcą wiadomością drogą elektroniczną na adres: phamily@medezin.pl.
3.10 Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta Klienta z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia, w wypadku, gdy Klient rażąco lub uporczywie narusza Regulamin poprzez działania sprzeczne z pkt 2.4-2.6 Regulaminu oraz pkt 13 Regulaminu. Wypowiedzenie umowy o prowadzenie Konta Klienta może nastąpić po wcześniejszym bezskutecznym wezwaniu Klienta do zaprzestania działań naruszających Regulamin i wyznaczeniu Klientowi 5 dniowego terminu w tym celu.
3.11. W ramach Sklepu internetowego, Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług elektronicznych w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym regulaminie. Świadczenie przez Sprzedawcę usług elektronicznych jest bezpłatne.
3.12. Klient, który zawarł umowę o świadczenie Usługi elektronicznej, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie do 14 dni od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres Sprzedawcy lub na adres e-mail: phamily@medezin.pl. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na wskazany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W razie odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi elektronicznej, umowa o świadczenie Usługi elektronicznej jest uważana za niezawartą. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi elektronicznej zawiera Załącznik nr 3 do Regulaminu. Załącznik nr 4 do Regulaminu zawiera pouczenie o odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi elektronicznej.
4. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4.1. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane na stronie internetowej Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
4.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatek VAT. Niezależnie od ceny Produktu, Klient ponosi koszt dostawy Produktu zgodnie z wybraną formą przesyłki i cennikiem zawartym na stronie internetowej Sklepu internetowego.
4.3. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
4.4. W celu złożenia Zamówienia na Produkt, Klient zobowiązany jest wejść na stronę internetową Sklepu, za pomocą interaktywnego formularza dokonać wyboru Produktu i wysłać prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz Zamówienia.
4.5. W trakcie składania Zamówienia należy wskazać: Produkt, liczbę Produktów, sposób płatności, sposób dostawy, dane do wysyłki. Klient ma możliwość podania danych do faktury. W trakcie składania Zamówienia – do momentu ostatecznego złożenia Zamówienia – Klient ma możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych.
4.6. Złożenie Zamówienia za pomocą interaktywnego formularza następuje w momencie kliknięcia w formularzu pola: „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty.”
4.7. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie przesyła do Klienta wiadomość na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej (adres e-mail) zawierającą podsumowanie Zamówienia wraz z informacją, że po dokonaniu płatności Zamówienie zostanie skierowane do realizacji – w tym momencie zostaje zawarta Umowa sprzedaży, co skutkuje obowiązkiem zapłaty przez Klienta ceny sprzedaży i kosztów przesłania Produktu. Płatności powinna nastąpić w ciągu 24h od złożenia Zamówienia.
4.8. Sprzedawca przesyła niniejszy regulamin na adres poczty elektronicznej Klienta wraz z podsumowaniem Zamówienia.
5. DOSTAWA
5.1. W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży Produkt zostanie wysłany niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 5 dni roboczych licząc od dnia, w którym kwota odpowiadająca cenie sprzedaży i kosztom przesłania Produktu wpłynęła na wskazany przez Sprzedawcę rachunek bankowy. W zależności od wybranego przez Klienta sposobu dostawy należy doliczyć czas dostarczenia przesyłki przez przewoźnika.
5.2. Sprzedawca dostarczy Produkty za pośrednictwem firmy kurierskiej wybranej przez Klienta spośród wskazanych przez Sprzedawcę – maksymalny czas dostarczenia przesyłki to 3 dni robocze.
5.3. Dostawa Produktów dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.4. Informacja o kosztach dostawy jest dostępna na stronie Sklepu internetowego.
6. PŁATNOŚĆ
6.1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
6.1.1. przy użyciu systemu płatności Przelewy24. Usługi w ramach tego systemu płatności świadczy PayPro S.A, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, NIP 7792369887, REGON 301345068, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000347935, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego o kapitale zakładowym 4 500 000 zł, kapitale wpłaconym 4 500 000 zł, wpisana do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF IP24/2014, jako krajowa instytucja płatnicza.
6.1.2. przez tradycyjny przelew internetowy na konto bankowe wskazane na fakturze lub w treści wiadomości mailowej.
7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
7.1. Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży może od niej odstąpić bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Prawo odstąpienia przysługuje również Klientowi będącemu osobą fizyczną zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
Wszystkie postanowienia zawarte w niniejszym regulaminie odnoszące się do Konsumenta, dotyczą również osób fizycznych osób fizycznych, które zawarły Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed jego upływem. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przez Konsumenta poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres poczty elektronicznej: phamily@medezin.pl lub na adres magazynu Sklepu:
Sklep internetowy Phamily.pl
Medezin sp. z o. o.
ul. Ks. Kazimierza Janika 14
95-050 Konstantynów Łódzki
7.2. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do następujących umów:
7.2.1. w których przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
7.2.2. w których przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
7.3. Termin 14 dni, w którym Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży liczy się od dnia otrzymania zamówionego Produktu przez Konsumenta.
7.4. Formularz zawierający wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, z którego może skorzystać Konsument w realizacji prawa wskazanego w pkt.7.1. dostępny jest w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu. W przypadku chęci skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Klienta będącego przedsiębiorcą, rekomendujemy wypełnienie formularza przeznaczonego dla przedsiębiorcy.
7.5. W razie odstąpienia od Umowy, Umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
7.6. Konsument zobowiązany jest do zwrotu Produktu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, na adres podany przez Sprzedawcę na stronie Sklepu internetowego przesyłką nadaną na swój koszt.
7.7. Sprzedawca dokonuje zwrotu dokonanych przy zakupie Produktu przez Konsumenta płatności, tj. ceny Produktu i kosztów jego dostarczenia z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od umowy sprzedaży.. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7.8. Sprzedawca dokonuje zwrotu wskazanych wyżej płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, z zastrzeżeniem pkt 7.7. powyżej, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub w inny wskazany przez Konsumenta sposób, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
8. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
8.1. W przypadku niezgodności zakupionego Produktu z Umową sprzedaży, Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące zgodności towaru z umową zawarte w ustawie o prawach konsumenta. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży. Postanowienia dotyczące konsumenta określone w niniejszym rozdziale stosuje się również do Klientów będących osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tych umów wynika, że nie posiadają ona dla nich charakteru zawodowego.
8.2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia jest dłuższy. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w zdaniu poprzednim, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
8.3. Jeżeli towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
8.4. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został on poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył.
8.5. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca, który odbiera od Konsumenta towar na swój koszt. Sposoby udostępnienia Sprzedawcy towaru do odbioru określone są na stronie Sklepu w zakładce: https://www.phamily.pl/strona/zwroty-i-reklamacje.html.
8.6. Jeżeli towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy: (i) Sprzedawca odmówił lub nie doprowadził towaru do zgodności z Umową, (ii) brak zgodności towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z Umową; (iii) brak zgodności towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany (iv) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
8.7. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
8.8. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sposoby udostępnienia Sprzedawcy towaru do odbioru określone są na stronie Sklepu w zakładce https://www.phamily.pl/strona/zwroty-i-reklamacje.html. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
8.9. Reklamacje można składać pisemnie na adres magazynu Sklepu:
Sklep internetowy Phamily.pl
Medezin sp. z o. o.
Ks. Kazimierza Janika 14
95-050 Konstantynów Łódzki
lub na adres e-mail: phamily@medezin.pl. Prosimy o podanie w treści reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
8.10. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę niezwłocznie, a odpowiedź do Klienta zostanie wysłana nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
8.11. Odpowiedź Sprzedawcy jest wysyłana na adres e-mail Klienta podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub na adres korespondencyjny wskazany przez Klienta.
8.12. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z Usługi elektronicznej świadczonej przez Sprzedawcę (taką usługą jest prowadzenie Konta Klienta w Sklepie). Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres phamily@medezin.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym prosimy o zawarcie opisu zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
8.13. Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
b) http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html 11.3
Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem:
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
8.14 W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa Punkt kontaktowy, który udziela informacji dotyczących polubownych postępowań. Punkt Kontaktowy ds. ADR (informacje o podmiotach ADR, pomoc w wypełnianiu wniosków), Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, Tel.: (22) 55 60 332, (22) 55 60 333, Email: kontakt.adr@uokik.gov.pl.
9. DANE OSOBOWE
9.1. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej „ogólne rozporządzenie o ochronie danych” lub „RODO”).
9.2. Wszystkie informacje dotyczące przetwarzania przez Sprzedawcę danych osobowych Klientów zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
10. FAKTURA ELEKTRONICZNA
10.1. Akceptując niniejszy Regulamin, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktury (w tym duplikatów i faktur korygujących) w postaci elektronicznej, zgodnie z art. 106n ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku. Zgoda na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktury w formie papierowej.
10.2. Faktura elektroniczna będzie przesyłana jako załącznik w formacie PDF (Portable Document Format) do wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta. Format PDF (Portable Document Format) gwarantuje autentyczność ich pochodzenia, czytelność oraz integralność ich treści. Za datę skutecznego doręczenia faktury uznawana jest data zarejestrowania wysyłki na serwerze Sprzedawcy – dotyczy to zarówno faktur jak i faktur korygujących oraz duplikatów.
10.3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie faktury elektronicznej przez Klienta, jeżeli jest ono spowodowane z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, w szczególności jeżeli jest ono skutkiem podania przez Klienta nieprawidłowego lub nieistniejącego adresu poczty elektronicznej; utraty prawa korzystania przez Klienta ze wskazanego adresu poczty elektronicznej; zakwalifikowania przez system informatyczny, z którego korzysta Klient wiadomości, do której załączona została faktura elektroniczna jako spam; braku dostępu Klienta do połączenia internetowego; usunięcia przez Klienta wiadomości, do której załączona została faktura elektroniczna; uznania przez Klienta załącznika zawierającego fakturę elektroniczną za zarażony wirusem komputerowym. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane Klienta wskazane przez niego przy Zamówieniu jako właściwe do wystawienia faktury VAT.
10.4. Akceptacja Klienta w przedmiocie przesyłania faktur (w tym duplikatów i faktur korygujących) w postaci elektronicznej nie wyłącza prawa Sprzedawcy do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej w przypadkach problemów technicznych uniemożliwiających przesłanie faktur w formie elektronicznej. Sprzedawca może z przyczyn technicznych lub z innych przyczyn niezależnych od niego zawiesić lub zakończyć przesyłanie faktur elektronicznych.
10.5. Klient może zmienić adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który przesyłane są faktury elektroniczne lub zrezygnować z otrzymywania faktur elektronicznych poprzez przesłanie wiadomości na adres phamily@medezin.pl. W przypadku braku powiadomienia Sprzedawcy przez Klienta o zmianie adresu e-mail, korespondencję kierowaną na dotychczasowy adres e-mail uważa się za prawidłowo doręczoną.
11. KODY RABATOWE
11.1 Sprzedawca może zobowiązać się do przekazania Klientowi Kodu rabatowego, w ramach organizowanej promocji, konkursu lub indywidualnego porozumienia z Klientem.
11.2. Kod rabatowy może być przeznaczony do wykorzystania:
a) przy zakupie wszystkich Produktów lub
b) przy zakupie określonej grupy Produktów.
11.3. Kod rabatowy nie podlega wymianie na środki pieniężne (gotówkę) w całości ani w części.
11.4. Kod rabatowy jest aktywny od momentu przekazania go Klientowi do czasu upływu daty jego ważności lub jego wykorzystania (w przypadku kodów z określoną kwotą rabatu).
11.5. Data ważności Kodu rabatowego będzie każdorazowo określana w chwili jego przekazania Klientowi, przy czym data ważności to data, do której można zrealizować Kod rabatowy w Sklepie i dokonać przy jego wykorzystaniu zakupu Produktu.
11.6. Udostępnienie Kodu rabatowego następuje w formie listu elektronicznego wysłanego na adres e-mail Klienta lub przez udostępnienie Kodu rabatowego podczas organizowanej przez Sklep promocji lub konkursu.
11.7. Skorzystanie z przesłanego Kodu rabatowego zależy od Klienta. Klient ma możliwość nieskorzystania z przekazanego Kodu rabatowego. W takiej sytuacji wystarczy nie wpisywać przekazanego Kodu rabatowego w koszyku podczas dokonywania Zamówienia w Sklepie.
11.8. Aby skorzystać z przekazanego przez Sprzedawcę Kodu rabatowego należy wpisać podany ciąg znaków w polu „wpisz kod rabatowy” podczas składania Zamówienia na stronie Sklepu.
11.9. Wpisanie Kodu rabatowego w wymienionym w ust. 11.8 polu spowoduje obniżenie ceny zamawianych Produktów o wartość procentową lub kwotową przekazanego Klientowi Kodu rabatowego.
11.10. Kody rabatowe nie sumują się ze sobą. W Zamówieniu może zostać wykorzystany tylko jeden Kod rabatowy.
11.11. Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji Kodu rabatowego w przypadku upływu jego terminu ważności. Tym samym Kod rabatowy wygasa wraz z upływem jego terminu ważności.
11.12. Klient, który odstąpi od Umowy sprzedaży Produktu, za który zapłacił z użyciem Kodu Rabatowego, otrzyma nowy kod o równowartości wykorzystanego przy danych zakupach.
12. OPINIE
12.1. Klienci mają możliwość zamieszczania Opinii w Sklepie. Zamieszczając Opinię Klient oświadcza, że zapoznał się z regulaminem: „Regulamin świadczenia usług dla Użytkowników w ramach serwisu internetowego TrustMate.io.”
12.2. Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia Opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego Produktu w Sklepie Internetowym.
12.3. Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie wysyła do Klienta wiadomość na adres poczty elektronicznej z zaproszeniem do wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. Opinii oraz zdjęcia zakupionego Produktu. W razie braku wystawienia Opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii Sprzedawca ponawia wysyłkę zaproszenia.
12.4. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Sprzedawcy.
12.5. Wystawione przez Klienta Opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie oraz wizytówce TrustMate.io.
12.6. Wystawienie Opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
12.7. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych Umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem Opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
12.8. Wystawiona Opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
12.9. Opinie zamieszczane w Sklepie:
12.9.1. powinny być sformułowane w języku polskim;
12.9.2. muszą być wynikiem osobistej twórczości Klienta będącego autorem;
12.9.3. nie mogą naruszać praw osób trzecich, w szczególności majątkowych praw autorskich, prawa do wizerunku, dóbr osobistych, w tym dobrego imienia, tajemnicy przedsiębiorstwa;
12.9.4. nie mogą naruszać prawa powszechnie obowiązującego, dobrych obyczajów i zasad współżycia społecznego;
12.9.5. nie mogą mieć charakteru znieważającego, szerzącego nienawiść, obraźliwego lub szykanującego jakąkolwiek osobę lub jakikolwiek podmiot.
12.10. Klient, zamieszczając Opinię, akceptuje prawo Sprzedawcy do jej rozpowszechniania bez podawania informacji o autorze Opinii.
12.11. Zamieszczając Opinię, Klient oświadcza również, że:
12.11.1. udostępnienie Opinii nie naruszy prawa, dobrych obyczajów ani niczyich praw;
12.11.2. zgadza się nie umieszczać Opinii, które zawierają linki do zewnętrznych serwisów internetowych, mają charakter promocyjny lub reklamowy, czy też zawierają dane osobowe osób trzecich.
13. PRZECIWDZIAŁANIE NIELEGALNYM TREŚCIOM W TRYBIE DSA
13.1. W Sklepie dostępne są usługi pośrednie w rozumieniu DSA. Usługi te kierowane są do odbiorców na terenie Rzeczpospolitej Polskiej i są nimi Opinie.
13.2. Sprzedawca dochowuje wszelkich starań, aby eliminować z powyżej wskazanych Usług nielegalne treści, niezwłocznie po uzyskaniu o nich wiedzy i dokonaniu ich weryfikacji. Tym samym, korzystając ze Sklepu, Klient zobowiązuje się do niedostarczania, nieprzekazywania i niepublikowania nielegalnych treści.
13.3. Nielegalne treści oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do określonego działania, nie są zgodne z powszechnie obowiązującym prawem. Nielegalnymi treściami mogą być w szczególności treści naruszające prawa autorskie, treści dyskryminujące, obraźliwe, wulgarne, nawołujące do nienawiści lub w inny sposób naruszające dobra osobiste, jak również prezentacja Produktów i informacji o nich niespełniająca określonych wymogów prawnych lub naruszających prawa innych podmiotów.
13.4. Sprzedawca zastrzega, że może odmówić publikacji tych Opinii, które:
13.4.1. wprowadzają w błąd,
13.4.2. zostały napisane w zamian za wynagrodzenie,
14.4.3. zawierają treści reklamowe lub marketingowe
13.4.4. zawierają linki do stron internetowych,
13.4.5. naruszają dobra osobiste lub zasady współżycia społecznego,
13.4.6.nie dotyczą Produktu ani Sprzedawcy,
13.4.7. zawierają treści wulgarne lub powszechnie uznawane za obraźliwe.
13.5. Sprzedawca może dowiedzieć się o nielegalnych treściach samodzielnie, jak również może otrzymać informację o ich istnieniu od dowolnej osoby lub podmiotu, w tym od zaufanych podmiotów sygnalizujących, których zgłoszenia zawsze Sprzedawca traktuje priorytetowo.
13.6. Sprzedawca nie prowadzi uprzedniej, jak również zautomatyzowanej identyfikacji oraz weryfikacji nielegalnych treści, a wszelkie decyzje w ich zakresie podejmowane są po otrzymaniu informacji o ich występowaniu i przez osoby posiadające do tego właściwą wiedzę.
13.7. Klient, który zidentyfikuje w Opiniach nielegalne treści, ma prawo je zgłosić Sprzedawcy za pośrednictwem elektronicznego punktu kontaktowego (formularza) dostępnego na stronie Sklepu w zakładce dotyczącej nielegalnych treści pod nazwą „Formularz DSA”.
13.8. Sprzedawca usunie lub uniemożliwi dostęp do nielegalnej treści niezwłocznie po uzyskaniu o niej wiedzy.
13.9. W przypadku przekazania nielegalnych treści lub treści niezgodnych z regulaminem Sprzedawca może dokonać następujących czynności:
13.9.1. ograniczyć widoczność określonych informacji, w tym usunąć takie informacje, uniemożliwić dostęp do tych informacji,
13.9.2. zawiesić lub zakończyć świadczenie Usługi udostępniania Opinii w całości lub w części,
13.9.3. wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi elektronicznej w zakresie Konta Klienta, który dopuścił się naruszenia.
13.10. Decyzja wraz z uzasadnieniem podjęta w wyniku zgłoszenia danej treści, przekazana zostanie na adres e-mail zgłaszającego oraz zainteresowanego odbiorcy usługi.
13.11. Odbiorca usługi lub podmiot zgłaszający nielegalne treści, który nie zgadza się z decyzją Sprzedawcy, w terminie 6 miesięcy od dnia uzyskania o niej informacji może złożyć skargę. Skarga powinna zostać wniesiona elektronicznie na adres phamily@medezin.pl. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na skargę niezwłocznie, wyjaśniając zgłoszone zastrzeżenia.
13.12. Sprzedawca zobowiązany jest do tego, aby w przypadku otrzymania nakazu od uprawnionego organu sądowego lub administracyjnego podjąć działania w nim określone lub udzielić wskazanych informacji. W takim przypadku Sprzedawca poinformuje osobę, której dotyczą przekazane treści, o otrzymaniu takiego nakazu w terminie w nim określonym albo jeżeli takiego terminu nie określono – najpóźniej w chwili podjęcia stosownych działań.
14. PYTANIE DO EKSPERTA
14.1 Możliwość zadania pytania ekspertowi jest to usługa stanowiąca rodzaj konsultacji dotyczącej Produktów oferowanych w Sklepie, dostępna na stronie Sklepu. Usługa polega na możliwości zadawania pytań ekspertowi w dedykowanym formularzu. Usługa nie jest usługą zakresu opieki farmaceutycznej, i nie stanowi konsultacji farmaceutycznej lub dietetycznej.
14.2 Pytania do eksperta zadawane mogą być przez 24h/dobę, 7 dni w tygodniu, z jednoczesnym zastrzeżeniem, że ekspert udziela odpowiedzi na zadane pytania od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt) w godzinach 08:00 – 15:00.
14.3 Odpowiedzi na zadane przez Klienta pytanie ekspert udzieli w ciągu 24 godzin lub w kolejny dzień roboczy w przypadku, gdy pytanie zostanie zadane w sobotę lub święto.
14.4 Odpowiedzi na pytania mogą dotyczyć produktów dostępnych w sklepie phamily.pl oraz świadczonych usług.
15. POSTANOWIENIE KOŃCOWE
15.1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
15.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, w tym Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
15.3. Sprzedawca oświadcza, że posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 marca 2013 roku o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
15.4. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Sklepu internetowego – Regulamin.
15.5. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Regulaminu na adres e-mail Klienta oraz poprzez udostępnienie Regulaminu na stronie internetowej Sklepu internetowego.
15.6. Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zostają poddane właściwym sądom powszechnym.
15.7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu z przyczyn: organizacyjnych; prawnych; technicznych; wprowadzenia lub zmiany świadczeń lub funkcjonalności w ramach strony internetowej Sklepu wymagających zmiany Regulaminu. Konieczność zmiany Regulaminu z przyczyn prawnych może wynikać bezpośrednio z przepisów prawa pod warunkiem, że zmiany Regulaminu odzwierciedlają zmiany przepisów prawa.
15.8 O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi Klientów posiadających Konto, wysyłając do nich wiadomość e-mail o planowanych zmianach co najmniej 7 dni przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu. Klientom wymienionym w zdaniu poprzednim, którzy nie akceptują nowej treści Regulaminu, przysługuje uprawnienie do wypowiedzenia umowy o prowadzenie konta Klienta z zachowaniem 1-dniowego terminu wypowiedzenia.
15.9. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie nowego brzmienia Regulaminu, stosuje się postanowienia regulaminu w brzmieniu obowiązującym w momencie złożenia zamówienia.
15.10 Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy związany ze Sklepem przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: phamily@medezin.pl. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji ze Sklepem. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.
Załącznik nr 1 - Wzór formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży
Załącznik nr 2 - Pouczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży
Załącznik nr 3 - Wzór formularza odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej
Załącznik nr 4 - Pouczenie o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej